tisdag 1 september 2009

Hur ser friskhet ut?

Under alla år som jag har haft problem har folk blivit förvånade när de får veta vad jag går igenom. Standardfrasen är "men du ser ju så frisk/fräsch ut!". Teamet på min behandlingsklinik hade konstaterat detsamma under ett av deras möten, min tidigare terapeut på en annan ätstörningsklinik sa att man aldrig skulle kunna tro att jag har problem och att hon inte vanligtvis sa detta till sina patienter men att jag ser "väldigt fräsch ut", akutläkaren som jag fick träffa förra året efter intox avslutade min behandling med att säga till min mamma(som var med) "Vilken klok och vacker dotter du har". GGGGRRRRR! Ibland önskar jag att jag på utsidan kunde se ut som jag kände mig på insidan, som ett komplett vrak som liiiider. Delvis har jag väl under alla år lärt mig att dölja hemskheterna inom mig, jag har klätt mig snyggt, sminkat mig, fixat håret osv och jag tror därför att alla runtomkring mig blir väldigt förvirrade....om de bara kunde se det stora variga såret inom mig....

Nu måste jag skynda mig till "Kroppskännedomen" med min sjukgymnast:):/:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar